Új könyvek

Beszámolók
Ciprus szeptemberben Megosztom Facebookon
2009.01.04. 12:16 Taschek Mátyás

Volt szerencsénk két hetet Cipruson tölteni, nem vagyok kimondott twicher, ez számomra azt jelenti, hogy a madarak mellett számomra más is fontos egy utazás során, ez néha meg is látszik a látott fajok számán. Egy szó, mint száz csak azokat a területeket érintem, ahol sikerrel jártunk és amit ajánlok másoknak is, ha ellátogatnak erre a szigetre.

Néhány jótanács: kocsit bérelni érdemesebb és olcsóbb is, mint befizetni az összes fakultatív programra. Jó szálláshelyek találhatók az Akamas - félszigeten is, de semmi esetre sem ajánlom a magyar irodák általt preferált helyeket a sziget keleti részén, szerencsére mi sem ott szálltunk meg. Ha már kocsit bérel az ember nem érdemes terepjárót, a földutak is jól járhatók, ha valaki nem szeret kiszállni, ajánlom az automata sebességváltós autókat, sokkal könnyebb megszokni és nem drágább.

Madarak:

Ciprusi poszáta - Kourionban érdemes keresni, egyszerre ki is pipálhatjuk a római mozaikok iránti lelkesedésünket és csukárt is nyugodtan szemlélhetünk (mozaikon:) Achilleus házát megkeresni, onnan jól belátható egy kis völgy és a poszáták is.

Ciprusi hantmadár - Hegyekben mindenhol gyakori, utak mentén falvakban is látni, sok helyen félénk, máshol bizalmas, könnyű látni.

Vörhenyes fecske - Nekem kedvenc, Kolossi váránál nagyon szépen megfigyelhetőek voltak, a helyet hüllő rajongóknak is érdemes meglátogatni.

Fenyves cinege cypriotes alfaj - Kaledóniai - vízesés túrán láttunk sokat. Érdemes megtenni ezt a túrát nem nehéz, igaz nem körtúra, de csodálatos völgyben vezet és a végén hihetetlen a vízesés ezen a mediterán szigeten.

Csukár - állítólag gyakori, mi két helyen láttunk felrepülni egy - egy csapatot, az Akamason és Apollón szentélyénél ( a szentéllyel szemben van állítólag a legjobb ciprusi poszátás hely, sajnos mi már erősen alkonyatkor érkeztünk így poszátát nem láttunk, viszont ingyen nézhettük meg a romokat egy felröppenő csukárcsapattal együtt)

Törpe poszáta - Akamason sikerült tisztán látnom.

Kucsmás posztáta - Akamas.

Héjasas - Akamas, érdekessége a twichnek, hogy a feleségem vette észre, miközben videózta a tájat. Meg még egyszer láttunk Pafosz után.

Eleonóra - sólyom - Kensington Cliffs, hát ezt nem szabad kihagyni, felejthetetlen élményt nyújtanak.

Örvös frankolin - Athalassa NP Lemessos alatt található, a városiak zöldövezete igazából, ez látszott is a madarakon, a kocsinktól nem nagyon izgatták magukat, mindenhol azt olvastam, hogy nehéz ezt a madarat látni, és sok leírásban már a hang alapján is twichnek számított, aki nyugodtan meg akarja nézni ezt a madarat, ide érdemes elmennie.

Fakókeselyűt és Álarcos gébicset nem sikerült látnunk.

Ha valakinek kell térkép és útleírás túraútvonalakról, szívesen küldök anyagot.

Fórum
Vendégkönyv
kedves Madarászok! Erősen dolgozunk az MME NB 2016-os...
Tegnap, 11:52 - Gál Szabolcs
Milyen madarat láttam?
Matematikailag minden lehetséges, ugyanakkor nem a...
2019.07.22. 11:06 - dr. Magyar Gábor
Magyarországi terepi hírek
Köszi Marci! K.
2019.07.20. 10:07 - Szalai Kornél
Szavazás
Jelenleg nincs érvényes szavazási lehetőség Tovább »
Hírek, felhívások
Terepmadarász Találkozó 2019
2019.06.27.
Az idei Terepmadarász Találkozót és MadarászFutamot a Fertő vidéken tartjuk szeptember 5-8.... Tovább »
Beszámolók
Borneó (Sabah) és két nap Maláj-félsziget
2019.04.26.
Borneó (Sabah) és két nap Maláj-félsziget 2018.07.27-08.12 Résztvevők Dr. Steiner Attila,... Tovább »